Monday, March 14, 2011

Tsunami

Tanggal 11.3.11 gempa bumi & tsunami melanda Jepun...sungguh menyedihkan dan aku sgt bersimpati dgn rakyat Jepun.Dalam masa yg sama,sgt takut dgn gejala ini yg telah memasuki fasa ke pacific region.. yg terbaru KK Sabah dikuatiri akan di landa serpihan tsunami.Aku hanya dpt berdoa supaya kita semua dilindungi dari semua ini.Doa sentiasa bertabir dibibir.. hati asyik memikirkan kesusahan yg dialami mereka.

dlm pada berita tsunami sana-sini.Hati aku pun dilanda tsunami.. semakin hari dekat dgn hari bahagia aku,aku semakin runsing dgn masalah kewangan.taklah kronik sgt.tp bila aku dh budget utk byr duit brg bln depan aku terpaksa guna duit itu utk betulkan kereta yg rosak.tiap-tiap bulan ada sahaja belanja yg aku wajib gunakan.tp aku bukan merungut cuma dugaan ini kadang2 jadikan aku bersedih dan kusut.sampai bila agaknya....

bila kwn2 ajak aku kluar pun aku tpaksa tolak sebab aku mmg takde duit nak keluar walaupun utk minum teh.duit petrol pun aku kdg2 budget gile! aduhai.. aku nak cari kerja part-time smpi skrg tk menjadi.bila agaknya aku dpt buat apa yg aku ingini.

Kepada kawan2,aku harap diorg tk kecil hati bila aku tolak pelawaan.sebab aku tk pernah nak bagitau masalah sebenar aku pada mereka.harap diorg tk marah aku dgn penolakan aku tu.

aduii kepala aku dah sakit @_@

No comments:

Post a Comment