Thursday, April 14, 2011

3 things you should never break: Relationships, promises & someones heart...

Relationships
Bukan senang nak dpt cinta sejati. cinta sejati sanggup berkorban apa sahaja utk yg tersayang. org kata bila dah bercinta buruk dia nampak baik jer. tapi kita kena kenal hati budi dia dan yakin suatu hari nanti hubungan itu menjadi lebih akrab disebabkan usaha kita bergaul dgn yg tersayang sebaik mungkin. mmg akan ada percanggahan pendapat tetapi bila di selang-selikan gurauan dan tolak ansur pasti hubungan itu akan menjadi lebih baik.

Promises
Bila dah berjanji sebaik2nya kita tunaikan.tidak mengapa jika kita tak mampu utk tunaikan tetapi cubalah berterus-terang jika ianya diluar kemampuan kita. jika tak mampu jgn berjanji terlalu awal. cuba utk tepati janji-janji yg telah kita luahkan sewaktu bercinta... jgn hanya sedap di mulut.. jujurlah pada diri sendiri.

Some1 hearts
Hati & Perasaan harus dijaga dgn baik,walaupun ianya bukan milik kita. tetapi hari ini hati aku luluh kembali,ketenangan yg sementara di cacatkan dgn hati yg busuk. ke mana harus aku mengadu kerna tak ada seorang pun yg akan menyebelahi aku. sejak kebelakangan ini hati aku sering terasa & goyah.. kalau lah arwah emak masih ada takkan semua ini berlaku. tapi aku pasrah.. biarlah aku menangis setiap hari mengenangkan nasib hati yg perlu aku jaga. aku tak mampu utk bertahan lagi jika sering di gasak dgn kata-kata yg menyakitkan.. tolonglah memahami kekusutan yg aku alami.. jgn pentingkan diri sendiri.. jika ini yg harus kami terima biarkan kami terima.. tetapi jgn terlalu awal mencaci ketidak sempurnaan kami... kami masih mampu hidup & bertahan... masih kuat utk mencari sesuap nasi.. masih ada tulang 4 kerat... barang yg lepas biarlah berlalu jgn diingat lagi.. Tuhan Maha Adil.. sedangkan Nabi ampunkan umatnya... my heart is broken into pieces.... 

No comments:

Post a Comment