Wednesday, July 13, 2011

ATOSKU di sakiti lagi... =(

Pada malam 11hb Julai 2011 jam 11mlm.. aku,hubby & abah kononnya nak keluar makan char kueh teow di port klang.sebelum ke destinasi kami menuju ke simpang 4 utk beli rokok abah.lepas beli rokok nak keluar ke jalan besar kami terlibat dgn kemalangan dgn motor.si penunggang & pembonceng tu tak alami kecederaan yg parah cuma skit shja yg sgt parah ialah kereta atosku :( sedih sgt time tu.. selepas tersedar kami dilanggar dgn kuat,tangan suamiku menggigil terkejut. kesian suamiku... aku faham perasaannya waktu itu.. kerana aku juga pernah mengalami kemalangan yg lebih teruk dari itu.

motor BJE 1228 tu ditunggangi leh Azaram bin Ramli. yg paling takleh blah dia bleh bawa motor yg terlibat tu balik ke rumah dan menukar dgn motor lain selepas beberapa minit kemalangan itu berlaku. aku mmg naik hangin dgn budak tu.. cuma kesilapan yg kami lakukan ialah kami tak ambil no ic budak tu.sbb skrg ni dia dah lari dr tanggungjwb utk bayar ganti rugi kereta aku... kami mulanya bertegas utk report polis mlm itu.tetapi disebabkan abg Zed (agent insurance kete aku) kata tak perlu jika mereka tak report, buat aku pening sekejap. aku tknk claim NCD aku sebab dah sampai 55%. malangnya kami mmg rugi besar malam tu... aku mmg takleh lupe muka budak tu,nantilah klu aku jumpe dia 1 hari siap die aku mintak duit!

pagi tadi aku dah hantar pergi ketok dan kena upah rm150. skrg ni aku tgh tggu kawan aku cari barang kt kedai potong kot2 ada bumper yg cun2 leh dapat.klu tak dapat juga aku terpaksa hantar ke FUZA utk dibaiki & pasang bumper baru berharga rm350 glurp!! nak wat camne... skali lah aku betulkan retak bumper depan yg dah lama aku peram tu... rasa mcm nak cepat jer kete tu cantik semula sebab aku nk betulkan handbrake light pula.. takut brake ada problem pula... ya Allah byk betul dugaan yg datang... tetapi takpelah,aku redha.. Tuhan sengaja menduga kita.. aku & suami pasrah... 





No comments:

Post a Comment