Monday, January 24, 2011

Puteh tinggalkan aku buat selama2nya...

22 January 2011 puteh pergi buat selama-lamanya.kucing aku ni manja dgn aku.kalau balik kerja mesti dia tunggu aku di tpt parking kereta dgn adik dia tiger. mama dia cici hilang entah ke mana.kesal juga sebab cici hilang tanpa khabar berita.

Punca kematian puteh dari aku.hari sabtu tu aku dah bsiap nk jumpa kwn baik aku utk lunch dan kemudian kami nak pergi jumpe taylor baju sanding aku utk jahit labuci.. slalunya kucing2 aku tau bila aku nak keluarkan kereta. aku dah lama panaskan engine kereta,bila aku reverse sedikit tiba2 aku dgr jeritan kucing,aku tau aku dah langgar lalu aku gerak ke depan semula dan bergegas keluar.aku nmpk putih lari ke semak sebelah rumah jiran,dia berguling2 kesakitan.aku panik dan aku panggil2 nama dia.dlm beberapa saat dia layu.. aku tarik dan peluk dia smbil memanggil nama dia.aku tau dia dah takde,aku menggigil risau,panik,sedih dan mcm2 aku fikir. aku angkat dan letakkan bdn dia yg masih panas dan aku letak atas tuala. aku usap2 kepala dan badan dia sambil meminta maaf... "puteh k.yaya tak sengaja... jgn tgglkan k.yaya.." berulang2 aku sebut. tapi Tuhan lebih sayangkan dia... aku tergamam dan menangis setiap mlm mengenangkan kejadian yg berlaku.

aku dah nak kahwin.kucing2 aku mcm tau aku akan tinggalkan diorg.... itu sebab aku rasa satu persatu mereka tinggalkan aku... ya Allah... kuatkan hati hambamu ini menerima dugaan ini.. 

Puteh sayang... tunggu daku di pintu syurga ya'...... 

No comments:

Post a Comment