Thursday, November 22, 2012

Tawakal

Assalamualaikum.

Macam-macam yg berlaku lately.. kadang-kadang sedikit tertekan tapi alhamdulillah aku dpt kawal nafsu. bagi aku tak perlu nak melenting atau panik dengan situasi mcm ni. bila panik aku slalu beristighfar dan redha. selalunya aku teringat kata2 ustaz di FB hehe... rezeki itu akan berkat jika kurang berkira dgn apa yg akan berlaku. contohnya bila dah tak cukup duit kita akan merungut padahal kita tak tahu rezeki itu sentiasa ada. Tapi sebagai manusia aku tak terlepas dari rasa panik. yelah macam2 masalah lama muncul kembali cuma aku tak nak fikir banyak. yang aku fikirkan biarlah aku ikut saja peredaran masa dan dalam masa yg sama aku dapat selesaikan sedikit demi sedikit.

Hari ni warung cuti lagi dan juga esok. Ini yg paling aku takuti dari dulu lagi. Aku tak tau mcm mana nak bantu atau selesaikan. Bukan hak aku untuk mengarah suami bekerja. itu semua kadaq dan kadar tapi dalam masa yg sama aku juga kesempitan. gaji pulak lewat bulan ni sbb bos pegi melancong haha... hampeh! aku perlu cari pekerjaan lain utk menambah pendapatan. apa kata juri? hehehe... kalau aku tak buat macam tu mmg hidup kami akan cukup2 makan jer.. ermmm... macam mana ye?

Kalau boleh aku taknak susahkan org lain. aku nak berdikari. aku mmg sejak dari dulu berdikari dan menangis sorang diri. kalau arwah emak ada boleh juga dy membantu. susah skit aku nak mengadu sekarang. kakak pula jauh diperantaun.. nampaknye mmg aku kena bertindak sendiri. aku taknak susahkan suami. biarlah dy berusaha mencari rezeki dgn cara dy. dgn cara yg dy rasa mampu. tapi aku dgn cara aku. nampaknya aku kena cari kerja lain. tak boleh bergantung harap dgn kerja gaji cukup2 makan. ni gara2 semalam lah jumpa auntie sorang ni. dy yg buka mata aku utk dpt idea ni. dy kata menantu dy dulu gaji 1200 lepas 3 bulan cari kerja lain dapat 1800 dan skrg 3000. bagus juga idea auntie ni. thanks ya! hahaha...

oklah nampaknye kenalah aku daftar semula di jobstreet hik3.. semoga aku berjaya! wish me luck!

Oh ya! hubby baru dapat motor pemberian pakcik kesayangan aku. nak tgk? ni dia...





ada gaya tak? huhu... motor ni dah lama tak bergerak lepas pakcik accident dulu. sbb berat kot. so cousin aku belikan pck aku motor yg lebih kecil. so motor ni dy nak jual mula2 pada anak jiran dy tapi cepat2 kak long aku rembat. last2 pakcik aku bagi free. mane nak dapat kan? alhamdulillah... dapatlah hubby aku ni pergi balik meniaga. tak perlu aku nak pergi anta & amik dy. dapat gak aku rehat. tapi dalam masa yg sama aku risau juga dgn dy... balik malam2 sorang2.. ermm semoga Allah swt sentiasa melindungi suamiku. Amin.

Bercerita pasal GAZA mmg menyentuh perasaan :'(  sakit hati bagai di siat2. Ya Allah kau lindungikan rakyat palestin. kau hancurkanlah tentera Israel. Amin.. aku taknak cakap banyak sbb semua org sedia maklum apa yg berlaku. walaupun hari ini kita dapat berita yg menggembirakan ttg genjatan senjata tentera Israel tapi apa yg berlaku selama berpuluh2 tahun ni tak akan berakhir dgn mudah. semoga ko musnah kafir laknatullah!

Oklah nak off dulu sebab nak bersiap tgk cite BREAKING DAWN PART2 YEH! hehe... jom!






No comments:

Post a Comment