Sunday, August 21, 2011

terkilan dan susah hati

Assalammualaikum,

lg 8 hari dah nak sambut syawal, tak tau nak rasa apa.. happy mmg happy sebab tahun ni dapat beraya dgn suami. tapi byk yg tak happy dari happy kot? pertama sbb tahun ni bonus tak ada.. so xdelah rezeki nak beli kuih raya ke.. baju raya toksah cite lah mmg xpenah beli pun since arwah emak meninggal. cuma tahun ni fikir nak belanja balik kg suami jer. harap gaji buta2 nak guna utk petrol,tol dll... tak cukup rasenye. so mmg kne jimat jer sepanjang raya nanti. duit raya utk anak2 sedara rasanya mmg tak dpt nak bagi kot tahun ni. xpelah itu semua tak penting asal kita ikut kemampuan jer lah kan.. toksah fikir cakap org atau sedara-mara. mmg kita dah hidup susah camni.. terima dgn hati terbuka.

Tahun ni mmg nampak sgt hidup ni serba kekurangan. tapi takyah lah aku nak merungut sbb ramai lagi yg hidup susah dari aku & suami. bila kita susah,kita fikir kan jer ramai lagi yg susah dari kita. 

Harap sedara-mara faham lah susah aku dgn suami. takyah lah nak komen2 atau merajuk2 klu kitorg ni tak beraya rumah diorg ke... tak pergi rumah diorng ke... kena fahamlah kitorg nak bergerak ke satu tempat tu kena pakai duit gak bukan free. petrol,tol sume dah naik.. barang2 pun sume dah naik harga.. gaji aku yg tak naik2 huhu...

InsyaAllah aku nak cepat2 cari rumah sewa.. dari situ baru aku dpt plan betul2 mcm mana nak budget utk hidup kami. Doakan kami berjaya tempoh hidup phase yg pertama ni ye' chayuk2! 

No comments:

Post a Comment